sobota 26. května 2012

sobotní....

Vlastně jsem vám zapomněla říct, že V. má úžasného pejska. Jmenuje se jako jedna pohádková postavička z večerníčků a přitom je to pes jak hora:D
V. přítel žárlí, protože pejsková si mě oblíbila od prvního dne a kdykoli ji V. vezme do práce, tak je to velká zábava a "kočkování":D zlatíčko moje chlupatý.

Jinak se dnes jen válím:) Moji - naši pejskovou si vzal T. do práce a tak jsem tu úplně sama. Myslela jsem jak budu chrnět do oběda a nic nedělat, ale nějak jsem ráno změnila plány, když mě v 7hod vzbudilo sluníčko:)
No tak jsem to tady "pofackovala", uklidila balkon a těším se až zasadíme kytičky a bylinky. Dokonce už muž koupil speciálně zeminu na bylinky:) jsem na něj zvědavá, kozel zahradníkem:). Jo a upekla jsem úžasný koláč, chcete recept?

Tvarohovo-makový koláč

těsto:
100g másla
100g cukru
1 velké vejce
225g pol.mouky
lžička citronové kůry
špetka soli

náplň:
2 tvarohy (500g)
1 zakysaná smetana (min. 200g)
100 ml mléka
2 vanil.cukry
50g cukru
1 velké vejce
120g mletého máku nebo makové náplně

Máslo našlehejte s vejcem a cukrem do jemné pěny a pomalu přisypávejte mouku smíchanou se solí a citr.kůrou, vytvořte polotuhé těsto. Formu o průměru cca. 24-26 cm (mám 28cm a pohoda)můžete, ale nemusíte vyložit peč. papírem, naplníte a uplácáte těstem, trochu zvedněte okraje.
Tvaroh smetanu vejce všechny cukry, 60ml mléka, vymíchejte. Odeberte menší polovinu ze směsi a do ní zamíchejte mák a zbytek mléka. Hustotu by obě směsi měli mít stejnou.

A teď buď obě směsi můžete smíchat na těsto, nebo vždy vezměte 2 lžíce tvarohové směsi a na ní dejte 2 lžíce makové směsi a střídejte, tím získáte jakoby mramorování.
Pečeme při 160-170 stupních cca. 50minut, po vytažení nechte koláč úplně vychladnout (jinak "spadne") a doporučuji ještě dát do ledničky. Je to mňamka a není to moc sladké:D


Fotku mám vypůjčenu od autorky receptu, bohužel můj foťák stávkuje:(

Tak já si jdu dát kafíčko a těším se na vás:D

2 komentáře:

  1. Škoda, že nejím mák, protože ten dort vypadá lahodně :)) Bych tam střelila třeba povidla :D

    OdpovědětVymazat
  2. myslim, ze to by nemel byt problem, nebo kakao nebo cokoladu nebo i ovoce:) nekdy ti upecu:D

    OdpovědětVymazat